סיכום הרצאת משה שמא

shemmaתורמים ירצו להתחבר לארגון מצליח, ולכן חשוב להדגיש זאת בעת בקשת התרומה.
תל-אביב עשתה עבודת מיתוג גם עם מוסדות התרבות שלה. המותג "תל-אביב עיר עולם", שהוא מונח אקדמי ,נשען על מוסדות התרבות בעיר. זה חלק מה  - D.N.A  של המוסדות הללו. המונח "מותג" הוא עוצמתי. שם שמעורר ציפייה לחוויה מסוימת.למשל: אם אני שומע את השם "מרכז ז'ראר בכר" או "תיאטרון ירושלים", זה מעורר אצלי ציפייה למשהו.

אם לא- סימן שמשהו לא בסדר. מותג חייב להבטיח תועלת. עלי לשאול את עצמי איזו תועלת נותן הארגון שבראשו אני עומד? מותג חייב להניע אותי להתנהגות צרכנית. חייב להיות חיבור רגשי שלי עם המותג. צריך להיות בידול. מה יש לי שאין לאחרים? יש למצוא 10% שייצרו את ההבדל. למשל הפקק האדום בבקבוקי המים של נביעות מבדיל אותם משאר הבקבוקים של המים המינרלים.
הבידול יכול להיות גם מיקום או משהו שקשור לעולם התוכן שלנו. כשמגבשים מסר לארגון, צריכים שיהיו בו 3 דברים:

  1. שיש בו עניין.         
  2. שיש בו רגש (הכל בא מאמוציות).     
  3. שיש בו תועלת.למשל: ניסו להגיע לתורם כלשהו וחיפשו דרך. מצאו שאשתו עוסקת באומנות יפנית , והגיעו דרך זה.

מספר עובדות:
בישראל יש הרבה כסף. הכסף הגדול נמצא בארצות הברית. ארה"ב נשלטת ע"י יהודים. היהודים תורמים....
יש 9000 קרנות בעולם.
אסור לוותר על התורמים הקטנים. לפעמים הם הופכים להיות גדולים.
צריך שלתורם יהיו תועלות אישיות ותועלות יוקרה.
בנק הפועלים תורם הרבה כסף.אם לא תבקשו – לא תקבלו.
שתי"ל – בתלפיות בירושלים יש ספרייה שיש בה מידע רב בנוגע לגיוס כספים.
אפשר לשבת שם חצי יום ולמצוא את רשימת הקרנות.
לתורמים פרטיים חייבים להגיע דרך קשר כלשהו.
לפי ניסויי מילגרם בארה"ב, די ב-6 אנשים כדי ליצור קשר עם כל אדם שנרצה. בישראל- האדם הרביעי.
צריך לנצל קשרים. אם יש קשרים, מגייסים יותר כסף.
לקחת מותג חזק ולהישען עליו. למצוא שתפ"ים.
מקורות לגיוס כספים : קרנות. תורמים פרטיים. תאגידים וחברות עסקיות. ממשלה. רשות מוניציפאלית. ספקים. פדרציות. אירועי התרמה . גופים מקבילים בשת"פ.

בהצלחה !!!! שרה

אתם כאן: דף הבית כנסים והשתלמויות כתבות גיוס כספים לפרויקטים ולמוסדות תרבות